۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۳۳۲۸۰۷
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی با نقض صریح اصل ۱۴۱ قانون اساسی و با حمایت برخی مدیران استان بعنوان نماینده شرکت فاواگستر مس بعنوان عضو اصلی هیات مدیره منصوب شده است!
کد خبر: ۳۳۲۲۰

قابل توجه؛رئیس کل محترم دادگستری استاندادستان محترم مرکز استانرئیس محترم دیوان محاسبات استانرئیس محترم بازرسی استانرئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانرئیس محترم سازمان ثبت اسناد استان؛

نشانه‌ای از استقلال مس آذربایجان وجود ندارد|  قانون‌شکنی آشکار در ترکیب هیات مدیره‌ !

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اصل ۱۴۱ قانون اساسی به صراحت، عضویت کلیه کارکنان دولت از رئیس‌جمهور گرفته تا وزرا، نمایندگان مجلس، کارمندان و … را در هیات مدیره‌ی کلیه شرکت‌ها ممنوع و از مصادیق دوشغله بودن اعلام نموده است و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل نیز مجازات‌هایی برای متخلفین (افراد دوشغله و مقامات بالادستی آنها) تعیین نموده است.
اخیرا شرکتی به نام مس سونگون آذربایجان بعنوان شرکت بهره‌برداری از معدن سونگون تاسیس شده است. صرف نظر از اینکه ماهیت وجودی این شرکت با آنچه متولیان شرکت مس ادعا میکردند زمین تا آسمان متفاوت بوده و هیچ نشانه‌ای از استقلال مس آذربایجان در این مقوله وجود ندارد، نکته جالب این است که در ترکیب هیات مدیره‌ی آن، شاهد یک قانون‌شکنی آشکار هستیم.
واقف بهروزی مفروزلو مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی با نقض صریح اصل ۱۴۱ قانون اساسی و با حمایت برخی مدیران استان بعنوان نماینده شرکت فاواگستر مس بعنوان عضو اصلی هیات مدیره منصوب شده است!

هیچ نشانه‌ای از استقلال مس آذربایجان در این مقوله وجود ندارد، نکته جالب این است که در ترکیب هیات مدیره‌ی آن، شاهد یک قانون‌شکنی آشکار هستیم


 اولاً چطور یک کارمند رسمی دولت، عضو هیات مدیره یک شرکت خصوصی شده است و اساساً واقف بهروزی چه ارتباطی با فاواگستر مس می‌تواند داشته باشد؟؟!
 ثانیا متولی مالیات استان که علی‌القاعده بایستی بر روند امور مالی شرکت مذکور (که بالاترین گردش مالی را در استان دارد) نظارت نموده و مالیات مترتب بر عملکرد آن را مطالبه نماید، چگونه بعنوان نماینده بخشی از شرکت مس ایران در بالاترین رکن تصمیم‌گیری شرکت خصوصی حضور خواهد داشت؟!
 و سئوال مهمتر اینکه سامانه ثبت شرکت‌ها که با هوشمندی فوق‌العاده و با اتصال به سامانه پاکنا، کد ملی کارکنان دولت را شناسایی و با اعلام خطای دو شغله، مانع ثبت مشخصات کارمندان می‌شود چگونه در مورد مدیرکل دارایی استان سکوت نموده است؟ آیا دستور از بالا صادر شده است که سامانه را مجبور به سکوت نموده‌اند؟!
 متاسفانه در سایه حمایت بیدریغ برخی مسئولین ارشد استان از مجموعه متخلف مس و مدیران آن و نیز سکوت سایر مدیران کل استان و نیز حمایت معدود نمایندگان نمک‌ پرورده و انفعال برخی دیگر از نمایندگان استان، هر روز بر دامنه تخلفات و قانون‌ گریزی‌های شرکت مس در منطقه افزوده می‌شود.
به زودی، ماهیت شرکت مس سونگون آذربایجان را به قضاوت عموم خواهیم گذاشت تا معلوم شود آنچه قبلا استقلال مس تلقی می‌شد و حتی از زبان رئیس‌جمهور نیز به صراحت اعلام شد! چقدر با این شرکت متفاوت است؟!
شرکتی که قرار بود یک مجموعه مستقل با کلیه اختیارات قانونی باشد اکنون به یک شیر بی‌یال و دم شبیه است و مدیرعامل و معاون مالی اقتصادی شرکت مس نیز در مجمع عمومی رسماً اعلام کردند که هیچ کاری برای استقلال مس آذربایجان نشده و فقط یک شرکت بهره‌برداری تاسیس شده است!
این نوشتار و سایر افشاگری‌ها برای ثبت در تاریخ بوده و متاسفانه هیچ اقدام قاطع و عملی برای جلوگیری از ادامه تخلفات توسط معبود عباس‌زاده مدیر بی‌تجربه سونگون صورت نمیگیرد که هیچ، بلکه حمایت می‌شود.
وضعیت استان ما اکنون مصداق دقیق این بیت است چرا که افشاگری‌های مستند و مستدل این رسانه در خصوص تخلفات مجموعه مس، ظاهرا هیچ تاثیری بر حمایت پیدا و پنهان برخی بزرگان استان از افراد متخلف نداشته است!
«گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله‌ی من»«آنچه البته به جائی نرسد فریاد است»

 بیداری آذربایجان

برچسب ها: #صنعت مس مس سونگون تخلفات فساد مبارزه با فساد فساد سیستماتیک فساد مالی افشاگری شرکت ملی مس
ارسال نظر
آخرین اخبار